Les 5: Een nieuw product lanceren

Stel je wilt over een maand je nieuwe product lanceren, wat ga je dan doen? Mensen zijn erg last minute in hun aankopen, dus je wilt op het einde echt een ‘push’ geven en content klaar hebben staan. Wel gaat hier voorbereiding aan vooraf en maak je mensen onbewust al klaar voor de aankoop.

Twee weken van tevoren

  • Kijkje achter de schermen, dat je bezig bent met het product te maken en meenemen in het maakprocess.
  • Eventueel werken met het openen van de verkoop. Je kunt bijvoorbeeld de verkoop twee weken van tevoren starten. Eerder zou ik niet doen, dat is nog te ver weg voor je klant.
  • Social proof delen – reviews, voorgaande deelnemers, als iemand een aankoop doet.
  • Bonus aanbieden aan diegene die nu al koopt. Bijvoorbeeld een early bird prijs of de eerste 5 die inschrijven van de wachtlijst krijgen korting of een extra bonus.
  • Ideale klant bewust maken van het probleem en hoe het zou zijn als het opgelost is.
  • Het is nu de kunst om veel soorten content af te wisselen. Je gaat nu beginnen om alle soorten content zoals benoemd in module 4 af te wisselen.

De laatste week

Hieronder een voorbeeld van mailtjes die je in de laatste week kunt sturen:

  • Daarnaast kun je op Instagram een Q&A doen met vragen of live gaan. Verder wil je elke dag even aanwezig zijn op Instagram en ingaan op de noodzaak van je product en vooral richten op het resultaat dat het je oplevert. Mensen die je een vraag hebben ingestuurd kun je ook even een dm sturen of ze nog andere vragen of twijfels hebben.
  • Social proof delen – reviews, voorgaande deelnemers, als iemand een aankoop doet. Mensen krijgen ook snel last van FOMO.
  • Verder wil je content delen waarin je belemmeringen tackelt van je klant om niet je product te kopen. Dat kan gaan om jouw product niet te kopen óf om het probleem sowieso niet op te gaan lossen.